Flere hits fra søgemaskinerne.
13. august 2008
Søgemaskineoptimering er ikke kun, at lave en ordentlig kode og en masse links. En stor del af søgemaskineoptimering er også, at skrive nogle gode tekster.
De fleste fokuserer på at få en 1. plads i søgemaskinerne, uden at tænke på, at skrive en god titel og beskrivelse af siden. Vi hører tit fra kunder som ikke kan forstå, at de ikke får ret mange hits fra Google, når de nu ligger nr. 1 foran alle konkurrenterne?
Men dette er der tit en årsag til og det er ikke altid, at man selv kan se det, men som oftest ligger problemet i, at man ikke har skrevet en ordentlig tekst til sit site.
Lad os tage et eksempel.
Vi har her et site som handler om Guldfisk.
Vi vil derfor gerne have en god placering på Google, og gerne så højt oppe så muligt. Efter et stykke tid ligger vores site om guldfisk på en 2 plads. Vores konkurrent ligger nr. 1 og et resultat på en søgning på “guldfisk” ser således ud:

——————————————————————
alverdensfisk.dk - eksotiske dyrearter og akvariefisk
På vores side kan du læse en masse om dyr, som for eksempel skildpadder, slanger og andre
eksotiske dyrearter.
www.alverdensfisk.dk
GULDFISK - Alt om guldfisk og tilbehør til guldfisk
Hos billige-guldfisk.dk kan du læse alt om guldfisk, samt finde en masse tilbehør til guldfisk.
Vi har altid åbent, og har Danmarks billigste guldfisk.
www.billige-guldfisk.dk
——————————————————————
Hvis i forestiller jer, at dette er et søgeresultat fra Google, hvor vores site om guldfisk ligger nr. 2, men med en meget bedre titel og beskrivelse end vores konkurrent på 1. pladsen. Hvilket resultat vil i klikke på?
Jeg er faktisk sikker på at langt størstedelen vil klikke sig ind på vores site, netop fordi vi har gjort mere ud af, at fortælle søgemaskinerne at vores site handler om akvariefisk og tilbehør til akvariefisk - og de er endda billige.
Der er lavet nogle undersøgelser, som viser at alle personer ser de første 3 søgeresulater i Google, og kun 85% ser nr. 4.
Dette betyder at du kan forbedre din hit rate ved at lave en god titel og beskrivelse på dit site.
Så hvis du sidder og undrer dig over, at din gode placering i Google ikke giver nok besøgende, så lav en søgning på dine keywords, og sæt dig selv i kundens sted.
Prøv så at vurdere hvilket site der ser mest indbydende ud, dit eller konkurrenternes?