Når du skal opsætte E-mail kontoer i Outlook, så gøres det på følgende måde: - navnet på de forklarede funktioner er skrevet til en dansk version af Outlook og kan variere - billederne viser den engelske version!
1. Åben Outlook og klik på "Funktioner" - se nedenfor:
2. Klik på "E-mail konti"
Alt afhængig af om du allerede har en konto (på dit domæne) som du skal ændre - hvis domænet er flyttet over til MediaDirekt - så vælges følgende: Gå til punkt 3.a hvis du ikke har en konto der skal ændres, men du ønsker at oprette en ny. Gå til punkt 3.b hvis du allerede har en konto der nu skal ændres, efter at dit domæne er flyttet over til MediaDirekt.
3.a klik på "Tilføj ny e-mail konto" og klik "Næste"
4.a Klik på "POP3" og klik "Næste"
Gå nu til punkt 5.
3.b klik på "Redigere eksisterende e-mail" og klik "Næste"
4.b Klik på den konto du ønsker at ændre og klik "Redigere"
5. Udfyld/redigere nu felterne med følgende tekst:
Under Bruger informationer a. Dit navn: her kan du skrive det der vise på de mails du sender. b. E-mail adresse: her skal du skrive hele e-mail adressen.
Under Login informationer c. Bruger navn: her skriver du igen hele e-mail adressen. d. Adgangskode: her skriver du den adgangskode du har valgt til denne konto.
Server informationer e. Indgående (POP3): her skrives "62.243.225.220" (medmindre andet IP er oplyst) f. Udgående (SMTP): her skrives "62.243.225.220" (medmindre andet er oplyst) - virker dette ikke så prøv med din Internet udbyders SMTP - SE MERE HER
6. Prøv evt. at klik på "Test konto" så vil Outlook teste om alt virker. - hvis du får en fejl, så se her på Fejlmeddelelser 7. Klik nu på "OK" eller "Udfør" og kontoen er oprettet.